تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر لطفا در واتس‌اپ (WhatsApp) پیام ارسال فرمایید.

درخواست مشاوره
آنچه می‌خوانید! ...

آیا می دانید تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی چیست؟ بازیگرانی که لیپوماتیک انجام داده اند کیا هستند؟  در رابطه با پیکرتراشی و لیپوماتیک چه می دانید؟ با ما در مجموعه زیبایی ” ویزر ایران ” همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

روش های پزشکی که امروزه برای افزایش زیبایی بدن و صورت انجام می شوند بسیار متعدد و متفاوت هستند. در هر یک از این روش ها از تجهیزات، دستگاه ها و شرایط مختلفی استفاده می شود. از سوی دیگر متقاضیان این روش های زیبایی نیز متفاوت هستند.

2 نوع از اصلی ترین جراحی هایی که امروزه برای زیبایی بدن به کار می روند، لیپوماتیک و پیکرتراشی هستند؛ عده زیادی این دو روش را یکسان می پندارند و از تفاوت های آنها آگاه نیستند. به همین دلیل برای افزایش اطلاعات شما عزیزان در این راستا این مطلب را آماده کرده ایم.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش کم تهاجمی برای از بین بردن چربی های اضافه و انباشته شده در بدن است که بدون بیهوشی کامل و از طریق بی حسی موضعی برای متقاضیان انجام می شود. این روش را می توان برای بخش های مختلف بدن از جمله شکم و پهلو مورد استفاده قرار داد.

در لیپوماتیک از یک لوله تحت عنوان کانولا استفاده می شود که با ایجاد یک سوراخ کوچک در بافت مورد نظر لوله به زیر بافت منتقل می شود و حرکات لرزشی ایجاد می کند. حرکات لوله کانولا موجب آب شدن چربی های انباشته شده در بافت می شود و در نهایت چربی های مایع به کمک لوله از بدن تخلیه می شوند و لاغری موضعی اتفاق می افتد.

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی یک روش کاملاً تهاجمی برای لاغری است که تحت بیهوشی کامل انجام می شود. در این روش چربی های اضافه موجود در بخش های مختلف بدن به صورت یکجا از بدن تخلیه می شوند و سپس لیفت پوست نیز انجام می شود. در واقع پیکرتراشی با جراحی برای متقاضیان به کار می رود و جراح با ایجاد جراحت در بافت های مورد نظر قادر به تخلیه چربی از آنها خواهد بود.

تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی
تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

تمامی تفاوت های موجود میان این دو روش را می توان مواردی به شرح زیر در نظر گرفت:

جراحت های ایجاد شده در بافت

یکی از اصلی ترین تفاوت های موجود میان پیکرتراشی و لیپوماتیک میزان جراحاتی است که در بافت یا بافت های بدن به وجود می آید. همان طور که در بخش های فوق اشاره کردیم لیپوماتیک بدون ایجاد جراحت در بدن و از طریق یک سوراخ کوچک انجام می شود در حالی که در روش پیکرتراشی جراحت ها عمیق تر و بیشتر هستند و به بخیه زدن آنها نیاز خواهد بود.

دوره نقاهت اولین و نخستین تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

مسلماً با توجه به آنکه میزان جراحت های ناشی از پیکرتراشی بسیار بیشتر از روش لیپوماتیک است، دوره نقاهت آن نیز طولانی تر از لیپوماتیک خواهد بود. افرادی که از روش لیپوماتیک استفاده می کنند باید یک دوره نقاهت 3 الی 7 روزه را سپری کنند در حالی که متقاضیان پیکرتراشی به 2 الی 3 هفته استراحت نیاز دارند و باید این دوره نقاهت را طی کنند تا به بهبودی برسند.

میزان تهاجمی بودن پیکرتراشی و لیپوماتیک

در خصوص تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی باید به میزان تهاجمی بودن آنها نیز اشاره داشته باشیم. پیکرتراشی یک روش کاملاً تهاجمی است که در آن جراحت ها زیاد است و به بیهوشی کامل نیاز دارد در حالی که لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می شود و میزان درد، خونریزی و جراحت در آن بسیار ناچیز است.

میزان تخلیه چربی در پیکرتراشی و لیپوماتیک

یکی از تفاوت های بسیار مهم لیپوماتیک و پیکرتراشی که باید به آن اشاره کنیم، میزان تخلیه چربی از بدن است. در لیپوماتیک با محدودیت در تخلیه چربی رو به رو هستیم و میزان چربی هایی که در این روش از بدن خارج می شوند بسیار کمتر از روش پیکرتراشی است.

در واقع در روش پیکرتراشی با محدودیت در تخلیه چربی از بدن رو به رو نیستیم و هر میزان چربی را در این روش می توان از بدن جدا کرد.

به همین دلیل پیکرتراشی برای کسانی که قصد تخلیه چربی های زیادی را از بدن خود دارند مناسب است و لیپوماتیک برای کسانی که قصد لاغری موضعی دارند و میزان چربی هایی که برای آنها باید از بدن تخلیه شود کم است.

میزان درد

در تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی باید به میزان درد نیز اشاره داشته باشیم. از آنجایی که لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می شود شاید در زمان جراحی بیمار کمی احساس ناخوشایند و یا درد بسیار جزئی داشته باشد اما بعد از جراحی میزان درد در مقایسه با پیکرتراشی بسیار کمتر است. به عبارت دیگر در روش پیکرتراشی درد بعد از جراحی بسیار بیشتر از روش لیپوماتیک خواهد بود اما در روش پیکرتراشی در طول جراحی بیماری دردی را احساس نخواهد کرد.

عوارض مهمترین تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

تفاوت دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم عوارض ناشی از لیپوماتیک و پیکرتراشی هستند. مسلماً تهاجمی بودن پیکرتراشی موجب می شود که میزان عوارض آن در مقایسه با لیپوماتیک بیشتر باشد اما اگر هر یک از این روش ها را نزد جراحان با تجربه و ماهر انجام دهید عوارض آنها بسیار کم می شوند و حتی می توانید بدون بروز عوارض از این روش ها بهره مند شوید.

هزینه

هزینه یک موضوع بسیار مهم در خصوص تفاوت های لیپوماتیک و پیکرتراشی است که نباید از آن غافل شد. هزینه این دو روش با هم متفاوت است و پیکرتراشی در مقایسه با لیپوماتیک گران قیمت تر خواهد بود. بنابراین کسانی که می خواهند از روش پیکرتراشی استفاده کنند باید آماده پرداخت هزینه بسیار بیشتری نسبت به لیپوماتیک باشند.

سخن پایانی در مورد تفاوت لیپوماتیک و پیکرتراشی

تفاوت لیپوماتیک اقساطی و پیکرتراشی نشان دهنده میزان تفاوت در این دو روش است. بنابراین کسانی که قصد لاغری موضعی و کاهش سایز دارند باید به مراکز زیبایی معتبر مراجعه کنند و از متخصص در این زمینه مشورت بگیرند تا به کمک پزشک بهترین روش برای آنها مشخص شود.

در صورت تمایل می توانید از خدمات زیبایی مجموعه ” ویزر ایران ” بعنوان بهترین مرکز لیپو ویزر در تهران استفاده کنید و زیر نظر پزشکان با تجربه ما به لیپوماتیک یا پیکرتراشی بپردازید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

آنچه می‌خوانید! ...
ارسال دیدگاه
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید ...
دوران نقاهت لیپوماتیک

دوران نقاهت لیپوماتیک چند روز است؟ تفاوت لیپوماتیک با پیکرتراشی چیست؟ در دوران نقاهت لیپوماتیک

پیکر تراشی پایین تنه
پیکرتراشی پایین تنه

پیکرتراشی پایین تنه چگونه است؟ مزایای پیکرتراشی پایین تنه چیست؟ اگر می خواهید در این